Welkom op de website van Actief Gezellig Oers !

De K.B.O. is in 1963 in Oerle opgericht.

Mede op verzoek van een maatschappelijk werker van de Gemeente zijn toen enkele oudere personen benaderd om, zoals men dat toen noemde, een bejaardenbond op te richten.

En nu 60 jaar later wordt er in Oerle nog vaak gezegd “het is morgen vergadering van de bejaardenbond” of “we gaan met de bejaardenbond op reis”.

Op dit moment heeft de afdeling Oerle plusminus 350 leden en is daarmee een van de grootste verenigingen van ons dorp.

Wij proberen als bestuur zo goed mogelijk de belangen van onze leden te behartigen maar laten de grote dingen over aan K.B.O-Brabant, die overleg voert met de regering van de provincie over de A.O.W, de zorg en andere belangrijke zaken op het gebied van wonen en welzijn.

Als afdeling Oerle maken we deel uit van kring Veldhoven K.B.O. die mede namens ons overleg voert met het gemeentebestuur over het lokaal ouderenbeleid.

KBO Oerle gaat verder onder de naam Actief Gezellig Oers.

Op 15 augustus 2024 zijn de leden akkoord gegaan met de naamswijziging naar Actief Gezellig Oers (AGO).
De vergadering over de naamswijziging vond voorafgaand aan een gezellige dag plaats in en rondom de accommodatie van het gilde St. Jan Baptist aan de Wintelresedijk.

Naast de naamswijziging heeft AGO ook het bestuur deels verjongd waarmee AGO nadrukkelijk ook senioren onder de 70 jaar wil aanspreken.
Dat doen ze door onder meer met een programma met extra activiteiten voor de doelgroep van 55 tot 70 jaar. Het resultaat van de inspanningen is dat AGO de afgelopen periode circa dertig nieuwe leden binnen die leeftijdsgroep mocht verwelkomen.

Het Bestuur