Actief Gezellig Oers (AGO)

KBO Oerle gaat verder onder de naam Actief Gezellig Oers.

Op 15 augustus zijn de leden akkoord gegaan met de naamswijziging naar Actief Gezellig Oers (AGO).
De vergadering over de naamswijziging vond voorafgaand aan een gezellige dag plaats in en rondom de accommodatie van het gilde St. Jan Baptist aan de Wintelresedijk. Na de vergadering konden de circa 160 aanwezige leden zich vermaken met een wandeling en verschillende sportieve activiteiten. Naast jeu-de-boules was dat bijvoorbeeld het buitenspel kubb. Maar ook toonden veel leden zich bedreven in het bijlgooien en schieten. De actieve dag maakte hongerig dus het was maar goed dat er een barbecue geregeld was. Een quiz zorgde ervoor dat ook de grijze massa deze dag even werd aangesproken.
Naast de naamswijziging heeft AGO ook het bestuur deels verjongd waarmee AGO nadrukkelijk ook senioren onder de 70 jaar wil aanspreken. Dat doen ze door onder meer met een programma met extra activiteiten voor de doelgroep van 55 tot 70 jaar. Het resultaat van de inspanningen is dat AGO de afgelopen periode circa dertig nieuwe leden binnen die leeftijdsgroep mocht verwelkomen.